چهارشنبه ٠٩ فروردين ١٣٩٦ - 
1 2 3 4
 
منو اصلی
صفحه اصلي > دانستنیها > تغذيه سالم 
 
 

 

پیام های تغذیه

 

1-فست فودها حاوی مقدارزیادی چربی و نمک هستندبرای پیشگیری از چاقی و بیماری های قلبی عروقی مصرف آنها را کاهش دهید.

2-با کاهش مصرف نمک (کمتراز یک قاشق مرباخوری) خطر ابتلا به فشارخون بالا ، سکته مغزی و پوکی استخوان را کاهش دهید.

3- فیبر موجود درحبوبات و غلاتی که سبوس آنها جدانشده است به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

4- برای سلامتی و نشاط بیشتر در برنامه غذایی روزانه مصرف لبنیات کم چرب ، میوه ، سبزی حبوبات و آب به میزان کافی را فراموش نکنید.

5- حبوبات جانشین مناسبی برای گوشت و منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند

6- میوه  و سبزی ها ها منبع خوبی از ویتامینها ،مواد معدنی و فیبر هستند که از چاقی و سرطان پیشگیری می کنند

7- به جای مصرف  انواع شیرینی و قند وشکر از خرما و میوه های خشک در حد اعتدال استفاده کنید

دريافت فايل pdf

 

 

دريافت فايل pdf

 

 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir
 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.