چهارشنبه ٢٩ شهريور ١٣٩٦ - 
1 2 3
 
منو اصلی
صفحه اصلي > معرفی واحدهای ستادی > واحد بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات 
 
 

واحد بازرسی ،ارزيابی عملکرد  و پاسخگوئی به شکايات،به عنوان يكي از واحدهای شبکه و زير نظر مستقيم واحد مديريت بازرسی ،ارزيابی عملکرد  و پاسخگوئی به شکايات دانشگاه در محورهاي ارزيابي عملكرد،بازرسي از واحدهای تابعه شبکه و نیز پیگیری شكايات مرتبط با ارائه خدمات مختلف در واحدهای مذکور ایفای نقش می کند.

اين واحد در راستاي وظيفه نظارتي خود، عملكرد كليه واحدهاي تابعه شیکه را به طور محسوس و نامحسوس مورد ارزيابي قرار داده و گزارشات خود را پس از بررسي كارشناسي و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات اقدام می کند. تا با دريافت نظرات ارشادي واحد در شبکه تا حد امكان نسبت به رفع مشكلات اقدامات لازم صورت گيرد.

وظايف بازرسی  

  • تهيه و تنظيم برنامه‌هاي بازرسي مستمر ، دوره‌اي و يا موردي از واحدهاي شبکه براي سنجش ميزان «مطابقت عمل و عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها ، دستورالعملها وضوابط و شاخص های مورد ارزیابی شبکه ، معاونت و دانشگاه
  • بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع
  • تهیه گزارشات نوبه ای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه  از عملکرد واحدهای مختلف
  • برقراری ارتباط با مدیریت بازرسی دانشگاه و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات
  • تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
  • کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط
  • آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان مراکز و پایگاه ها با همکاری واحد آموزش
  • اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدام آنها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط

وظايف ارزيابي عملكرد 

  • همكاري در تهيه و تدوين شاخص هاي اختصاصي و معيارهاي ارزيابي عملكرد شبکه و واحد های وابسته به آن 
  • اجراي دستورالعمل‌هاي ارزيابي عملكرد و تكميل فرمهاي مربوط و تهيه مستندات لازم
  • احصاء فرمهاي تكميل شده و مستندات آنها و ارايه به شوراي تحول اداري يا كميسيون تحول اداري شبکه
  • همكاري و هماهنگي با شوراي ( يا كميسيون ) تحول اداري شبکه  به منظور تعيين و تأييد امتيازات  
  • بررسي برگه‌هاي تكميل شده و تأييد آنها بر اساس عملكرد واقعي توسط شوراي ( يا كميسيون ) تحول اداري 
  • پيگيري و اجراي ارزيابي عملكرد شبکه و واحد های وابسته و تهيه گزارش تحليلي از نتايج ارزيابي و ارائه آن به واحد بازرسی و عملکرد دانشگاه  در مقاطع زماني تعيين شده  
  • نظارت بر حسن اجراي برنامه‌هاي ارزيابي عملكرد در شبکه و واحد های وابسته و تحليل ارزيابي‌هاي انجام شده و ارائه پيشنهادهاي لازم  
  • انجام مطالعات و تحقيقات لازم در رابطه با برنامه‌هاي ارزيابي عملكرد و شاخصهاي مورد عمل در شبکه و ارائه پيشنهادهاي لازم  
  • انجام ساير اموري كه در چارچوب برنامه‌هاي ارزيابي عملكرد شبکه از طرف دانشگاه ارجاع مي‌گردد 
  • دريافت برگه‌هاي تكميل شده توسط مديران مسئول و مجريان شبکه  و تلفيق آنها و ارسال جهت تصويب به مراجع ذيربط

وظایف پاسخگویی به شکایات                                               

  • دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم (مراجعین ) از واحدها و کارکنان شبکه
  • بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
  • بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی  
  • پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان 
  • جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای واحد بازرسی و شکایات دانشگاه به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد . 
  • پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده 
  •  پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان

 

واحد بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

مسئول واحد : محمد حسین دلشاد

 

فرم ارسال شکایات به بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات 

 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir
 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.