شرح وظایف واحد گسترش و  توسعه شبکه

بهبود میزان دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات اولیه

افزایش بهره وری منابع / مالی فیزیکی و انسانی و ارتقاء فرهنگ سازمانی

برآورد ،تامین و توزیع نیروی انسانی

ارتقاء آگاهی و عملکرد تمامی پرسنل از طریق اجرای کارگاهها و کلاسهای آموزشی

ارتقاء آگاهی و عملکرد پرسنل از طریق معرفی برای آموزش مقدماتی ،تکمیلی و عملی.

ارتقاء سطح کیفیت خدمات ارائه شده در واحدهای تحت پوشش

حفظ و افزایش میزان مشارکت خیرین و مؤسسات خیریه در پروژه های حوزه سلامت

حفظ دسترسی جمعیت مناطق شهری تحت پوشش به خدمات اولیه به میزان 100 % وضعیت موجود

حفظ دسترسی جمعیت مناطق روستایی تحت پوشش به خدمات اولیه به میزان 100 % وضعیت موجود

بهبود وضعیت راه اندازی و اصلاح محل استقرار فضای فیزیکی پایگاههای برون سپار بر اساس جمعیت محلات

استاندارد سازی فضای فیزیکی  در واحدهای تحت پوشش

استاندارد سازی تجهیزات در واحدهای تحت پوشش

پایش، نظارت، ارزشیابی و برگزاری جلسات آموزشی بر اساس نیاز سنجی انجام شده

 

شرح وظیفه کارشناس مسئول گسترش شبکه

 

1.نظارت بر عملکرد  کارشناسان واحد

2.برآورد نیاز راه اندازی واحدهای بهداشتی

3.راه اندازی واحدهای بهداشتی

4. راه اندازی پایگاههای برونسپار

5.همکاری و هماهنگی با مسئولان واحدهای تابعه ( تامین نیرو ،جابجایی نیروها و..)

6. مصاحبه با نیروهای بدو ورود به شبکه

7. تعیین محل خدمت برای پزشکان بدو ورود

8. نظارت بر جابجایی پرسنل بنا برنیاز( با هماهنگی واحدهای فنی ستاد و امور اداری)

9. برگزاری کمیته نیروی انسانی

10.  تعیین  و اختصاص ردیف تشکیلات  برای نیروهای ورودی

11.تعیین و اختصاص ردیف تشکیلات برای نیروهای متقاضی ردیف های جدید

12. تعیین محل خدمت پزشکان

13. تعیین پزشک جایگزین برای مراکز (در صورت مرخصی پزشک اصلی )

14. تعیین پزشک برای انجام مانورهای بهداشتی و میزهای خدمت مناسبتی

15.تهیه جدول آموزشی برای  پزشکان

16.تهیه و به روز رسانی شناسنامه پرسنلی

17. تهیه و به روز رسانی دفتر اسمی

18. بازدید از واحدهای تابعه

19.به روز رسانی سایت وزارت بهداشت به صورت ماهانه

20.تهیه دفتر طرح گسترش.

21. راه اندازی مراکز منتخب غربالگری ، واکسیناسیون و...

22.پاسخگویی به نامه های معاونت و برونبخش( فرمانداری و...)بر اساس ضوابط طرح گسترش

23.بررسی درخواست های مردم منطقه تحت پوشش و انجام نامه نگاریهای مرتبط

24. هماهنگی با امور اداری و کارگزینی در امور پرسنلی

25.بررسی درخواست های تجهیزات پزشکی و تایید درخواست در صورت لزوم

26. نظارت و حضور درجلسات واحد ( کمیته های فصلی امور بهورزی ،بیمه روستایی ، پایگاههابی برونسپارو..) و بررسی مشکلات و پیگیری مصوبات قبلی .

27. پیگیری و رایزنی برای حل مشکلات پایگاه عشایری دشت لار

 

شرح وظیفه کارشناس برنامه  نیروی انسانی

 

1-تهیه و نگهداری اطلاعات نیروی انسانی با نوع قرارداد های مختلف  طبق آخرین تغییرات و جابجایی در واحدها

2-هماهنگی با واحدهای تابعه در شبکه بهداشت به منظور دریافت آخرین تغییر و تحولات نیروی انسانی

3-پیش بینی نیاز مراکز به نیروی انسانی با توجه به طرح های توسعه وراه اندازی مراکز جدید در سیستم

4-برنامه ریزی سه ماهانه به منظور جذب نیروی انسانی طرحی

5- تشکیل پرونده برای هر فرد جدیدالورود به شبکه

6-تهیه لیست های مختلف برای ارائه به واحدهای ستادی ،دانشگاه و معاونت ( اسامی ماما ،روز پرستار؛ روز پزشک و...)

7-به روز رسانی شناسنامه پرسنلی به صورت هفتگی و روزانه ( بنا برضرورت)

8-هماهنگی و مشارکت در خصوص آموزش بدو و حین خدمت کارکنان

9-بررسی و تجزیه وتحلیل بار مراجعه برای دریافت خدمات بهداشتی متناسب با تعداد پرسنل شاغل فنی در هر واحد

10-تعیین موقعیت واحدهای مختلف بهداشتی از نظر لغو وضعیت نیروی انسانی

11-تهیه جدول نیروهای خروجی ،بازنشستگان در پایان هر سال و ارسال به معاونت امور بهداشتی برای برنامه ریزی اعزام نیرو در سال جدید

12- پیگیری تامین نیروهای مورد نیاز از طریق استخدام یا مراجعه حضوری برای گذراندن طرح و...

13-طراحی سوالات آموزش بدو خدمت پرسنل و به روز رسانی در اردیبهشت ماه هر سال

14-آموزش بدو خدمت نیروی انسانی

15-برگزاری آموزش بدو خدمت

16-به روز رسانی اطلاعات نیروی انسانی

17-استخراج سرانه مراکز و توزیع نیرو براساس سرانه و نیاز واحدها

18- تهیه اکسل نیروها و ارسال به معاونت در پایان هر ماه

19-ارسال آمار سه ماهه به معاونت امور بهداشتی

20- جمع آوری نامه های مربوط به کمیته نیروی انسانی

21-تهیه و ارسال برنامه عملیاتی به صورت ماهانه

22-تهیه عملکرد به صورت فصلی ،6ماهه ،نه ماهه و پایان سال

23-تهیه و تکمیل گانت نیروی انسانی به صورت ماهانه.

24-انجام پایش و بازدید از مراکز ،پایگاهها و خانه های بهداشت در هر فصل

25. اعزام پزشکان جدید الورود به واحدهای محیطی برای آموزش سامانه سیب

26- ارسال گزارش پایشها به واحدهای بازدید شده و پیگیری حل مشکلات دیده شده

 

شرح وظیفه کارشناس برنامه طرح گسترش

 

1-راه اندازی وایجاد واحدهای بهداشتی ودرمانی جدید نظیرخانه بهداشت پایگاه بهداشتی .مراکز بهداشتی ودرمانی شهری وروستائی وهمچنین مراکز بهداشت درشهرستانهای جدید برابر طرح گسترش شبکه و درراستای برنامه طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت  و برقراری اصل برقراری عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی در کلیه مناطق به خصوص مناطق کمتر برخوردار شهری _ روستاها و عشایری

2-انجام اصلاحات لازم در طرح گسترش شبکه

3-بررسی و مطالعه وتعیین محلهای استقرار واحدهای بهداشتی ودرمانی

4-نظارت بر اجرای ضوابط گسترش شبکه وفعالیتهای واحدهای بهداشتی ودرمانی موجود.،نظام ارجاع و اجرای دستورالعمل ها

5-پایش وارزشیابی خدمات ارائه شده توسط واحدهای بهداشتی ودرمانی وهمچنین تهیه ابزار پایش (چک لیست های موردنیاز ) بمنظور تعیین اثر بخشی خدمات وانجام اصلاحات لازم در سیستم شبکه

6-نظارت بر چگونگی ادغام خدمات بهداشتی ودرمانی جدید در سیستم شبکه و همچنین ایجاد هماهنگی لازم بین واحدهای بهداشتی ودرمانی

7-مشارکت در انجام مطالعات وپژوهش هائی که به استقرار واصلاح نظام ارائه خدمات کمک می نماید

 8- همکاری وهماهنگی با اجرای برنامه های جاری بهداشتی ودرمانی درسیستم شبکه

9-ارسال گزارش بازدید عملکرد به واحدهای تحت پوشش وپیگیری جهت رفع مشکلات مشاهده شده

10-پیگیری مکاتبات فرمانداری و سازمانهای برون بخش وارسال پاسخ به موقع

11-جمع بندی شناسنامه واحدهای بهداشتی به روز رسانی وارسال به معاونت

12-جمع بندی وبه روز رسانی شناسنامه تجهیزات فنی واحدهای تابعه

13-دریافت و جمع آوری درخواستی های  تجهیزات فنی مراکز،خانه ها وپایگاه های تحت پوشش

14-برگزاری کمیته بهبود  تعمیرات وتجهیزات شبکه

15-جمع بندی و ارسال صورتجلسه کمیته تعمیرات وتجهیزات به سایر اعضای کمیته

16-پیگیری جهت خریداری وتوزیع مصوبات فنی کمیته تعمیرات وتجهیزات بین واحدهای بهداشتی

17-نظارت و تکمیل چک لیست مراکز منتخب واکسیناسیون وکرونا

18-ارسال ماهانه گزارش برنامه عملیاتی برنامه گسترش وپایگاه های برون سپاری به معاونت بهداشت

19-جمع بندی وارسال گزارش پیشرفت پروژه های عمرانی در جریان به معاونت بهداشت

20-جمع بندی وارسال گزارش تعمیرات انجام شده به معاونت بهداشت

21-تهیه نقشه وجانمایی واحدهای بهداشتی تابعه و به روزسانی سالانه نقشه

22-بازدیدو بررسی استانداردهای برنامه گسترش از مکانهای پیشنهادی جهت راه اندازی واحدهای بهداشتی مدنظر

 

شرح وظایف کارشناس برنامه پایگاه های برونسپاری

 

1-تدارک برگزاری فراخوان طبق زمانبندی ابلاغی از معاونت بهداشت جهت راه اندازی پایگاه های سلامت برون سپاری

2-برگزاری جلسه مناقصه و جمع آوری  مستندات وصورتجلسات مناقصه و ارسال گزارش  به معاونت بهداشت

3-انجام بازدید از مکانهای پیشنهادی پیمانکاران وبررسی از لحاظ استانداردهای فضای فیزیکی ودسترسی جمعیت محدوده

4-بررسی  نیروی انسانی حاضر در پایگاه های برونسپاری،وپیگیری جهت  جایگزینی مراقبین سلامت پس از جابحایی وخروج نیرو

5-آموزش مراقبین سلامت جدیدالورود به پایگاه های برونسپاری

6-استخراج عملکرد ماهانه پایگاه های برون سپاری جهت محاسبه پرداختی 75 درصد ماهانه

7-محاسبه پرداختی 75درصد پیمانکاران وارسال به واحد مالی جهت پرداخت

8-بازدید فصلی از پایگاه های برون سپاری وتکمیل چک لیست اعتبارسنجی پایگاه های برون سپاری

9-جمع آوری نمرات کسب شده از واحدهای ستادی جهت جمع بندی پایش فصلی پایگاه های برون سپاری

10-انجام راستی آزمایی وبررسی کیفیت خدمات ثبت شده در سامانه سیب

11-نظارت وبرنامه ریزی جهت  بهبود شاخص های جمعیتی پایگاه ههای برون سپاری

12-جمع آوری جمعیت غیر قابل دسترس در پایگاه های برون سپاری

13-پیگیری جهت  اصلاح شاخصهای جمعیتی سامانه سیب پایگاه های برون سپاری(ازجمله بعدخانوار،فاقد تلفن همراه و.)

 

شرح وظایف کارشناس برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی

 

جذب ، مصاحبه و توجیه متقاضیان جهت

اعلام مرخصی شاغلین برنامه به واحد کارگزینی

پیگیری غیبت شاغلین برنامه

کنترل حضور و غیاب شاغلین برنامه

گواهی انجام کار، بیتوته ، مانده مرخصی، عیدی و پاداش شاغلین برنامه

امور مربوطه به فسخ قرارداد شاغلین برنامه

محاسبه مبلغ قرارداد کارانه و صدور ابلاغ قرارداد کارانه شاغلین برنامه

همکاری در تشکیل پرونده پرسنلی شاغلین بیمه روستایی و محل نگهداری پرونده واحد گسترش

 تشکیل کمیته ستادی فصلی

هماهنگی و نظارت بر جذب نیرو انعقاد قرارداد شبکه بهداشت با  اعضای تیم سلامت و واحد های ارائه خدمت

هماهنگی و نظارت بر برگزاری دوره های آموزشی در ابتدای و حین کار

هماهنگی و نظارت بر روند اجرای برنامه و گزارش آن به ستاد هماهنگی شهرستانی

هماهنگی و نظارت بر اجرای مفاد کامل دستورالعمل اجرایی و تفاهم نامه

ارائه گزارشات عملکردی و اعتباری برنامه به سطوح بالاتر

برقراری تعامل بین سطوح ارائه خدمت سلامت اول و دوم یا بالاتر

ارسال مشکلات غیر قابل حل به ستاد استان و پیگیری آنها

برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای پایش مشترک

تحلیل هزینه ها و کسورات برنامه

اریابی و بررسی نتایج پایش مراکز خدمات جامع سلامت

هماهنگی برای رفع مغایرت جمعیت مشمول برنامه

نظارت بر اجرای بهینه سطح بندی خدمات و نظام ارجاع

پیگیری پرداخت به اعضای تیم سلامت و موسسات طرف قرارداد سطح یک

پایش مشترک ماهانه با اداره کل بیمه سلامت استان /شهرستان

هماهنگی برای عقد قرارداد خرید خدمت جهت ارائه خدمات سطح یک داروخانه ، رادیولوژی و ...

پایش فصلی از مراکز ارائه دهنده خدمت

ارسال گزارش پایش برای مراکز

هماهنگی و مکاتبه با واحد های ستادی جهت پایش فنی تیم سلامت

امتیاز دهی و پرداخت کارانه براساس امتیاز مکتسبه

محاسبه مبالغ پرداختی داروخانه ها و ارسال برای واحد مالی

مکاتبه حقوق و کارانه پرداختی با واحد مالی

مکاتبه 20% امتیاز پایش و کارانه

پیشنهاد ابلاغ برای تیم سلامت

تامین وجایگزینی پزشک برای شیفت شب

تهیه و ارسال برنامه عملیاتی به صورت ماهیانه و تکمیل بصورت سالیانه

 

سایر فعالیتها

 

کارشناس آموزش واحد

آموزش به نیروهای جدید الورود

آموزش به دانشجویان معرفی شده به شبکه

محاسبه کارانه مبتنی بر عملکرد شبکه

هماهنگی با واحد های مالی ، کارگزینی و نیروی انسانی جهت صحت اسامی افراد برای محاسبه کارانه مبتنی بر عملکرد

 

کارشناس برنامه لار

 

شرکت در جلسات فرمانداری

شرکت در کمیته استانی عشایری

هماهنگی و برنامه ریزی  با برون بخش در خصوص استقرار تیم سلامت

مکاتبه با واحد ها و برگزاری کمیته هماهنگی درون بخشی لار با حضور ریاست و معاونت شبکه ، مسئول گسترش ، بیماریها ، بهداشت محیط ، دارویی ، اموراداری ، حسابداری ، مسئول تدارکات و کارشناس  برنامه لار

شرکت در کمیته هماهنگی لار

هماهنگی با امور اداری و تدارکات و مالی جهت تجهیز ، تعمیر و تمیز کردن لار برای استقرار مراقب سلامت

مکاتبه با معاونت ، شبکه پاکدشت جهت استقرار مراقب سلامت

هماهنگی با معاونت امور بهداشتی در خصوص اعلام گروههای پر خطر عشایر

هماهنگی با نقلیه جهت اعزام مراقب سلامت

هماهنگی های هفتگی با واحد نقلیه جهت اعزام تیم سلامت برای دهگردشی

مکاتبه و هماهنگی های مکرر در خصوص گروههای پر خطر با واحد های ستادی بیماریها و بهداشت خانواده

هماهنگی های مستمر با مراقب سلامت مستقر

محاسبه حق الزحمه تیم

هماهنگی با تیم سلامت برای ایلگردشی

پیگیری مکرر تیم سلامت در خصوص تعداد مراجعین و ارائه خدمت

حل مشکلات مراقب سلامت و تیم سلامت

تعیین و استقرار جایگزین برای مراقب سلامت

استقرار تیم برای شرایط بحران سیل لار

پیگیری گروههای پرخطر

پیگیری و اعلام مادران باردار از طریق معاونت

هماهنگی با معاونت امور بهداشتی در خصوص لیست داروهای پایگاه لار

 

شرح وظایف کارشناس برنامه آموزش بهورزی

 

برگزاری جلسات آموزشی / بازآموزی ویژه بهورزان و مربیان بهورزی

برگزاری جلسات هماهنگی بهورزی ( شوراهای بهورزی ) در شبکه بهداشت

برگزاری جلسات با کارشناسان مسئول ستادی جهت هماهنگی های لازم در خصوص مسائل مربوط به بهورزی و خانه های بهداشت

بررسی حضور بهورزان در خانه های بهداشت و نظارت بر مرخصی و جایگزینی بهورزان در صورت مرخصی

هماهنگی برگزاری گارگاهای واحد های تخصصی جهت آموزش بهورزان

همکاری در برگزاری آزمونهای بهورزی شهرستانی

همکاری در برگزاری جشن بهورزی در شهرستان و همکاری در انتخاب بهورز نمونه

همکاری در جذب نیروی داوطلب بهورزی در منطقه تحت پوشش

برنامه ریزی و نظارت مستمر بر عملکرد بهورزان در منطقه تحت پوشش و مربیان بهورزی  و پیگیری موارد مشکل دار و ارسال پسخوراند به معاونت بهداشتی – واحد آموزش بهورزی

جمع آوری و ارسال اطلاعات و فعالیتهای ویژه بهورزان جهت درج در فصلنامه بهورزی

تهیه و تجزیه و تحلیل شاخصهای بهداشتی و قابل محاسبه از زیج حیاتی و برنامه ریزی مداخله ای در جهت بهبود شاخصهای بهداشتی شهرستان

آموزش و بازآموزی مراقبین سلامت و تیم سلامت

 

شرح وظایف کارشناس برنامه خیرین

 

جمع آوری اطلاعات خیرین و جلسات هماهنگی با خیرین و نظارت بر عملکرد خیرین

جمع آوری آمار خیرین و عملکرد آنان در سطح شبکه و ارسال به معاونت بهداشت و دانشگاه

پیگیری انجام پروژه های خیر ساز

 

شرح وظایف کارشناس برنامه آموزش کارکنان

 

دریافت فصل نامه آموزشی آخر هر فصل از گسترش معاونت

ارسال نامه فصل نامه به تمامی کارشناسان مسئول و مجریان برنامه

هماهنگی با مسئول IT  و روابط عمومی در مورد تجهیزات سمعی بصری و سالن

ثبت دوره ها پس از تعیین تاریخ برگزاری و هماهنگی با مدرسین توسطمجری برنامه

ارسال دوره ها جهت تایید به معاونت

ثبت نام گروه هدف در تاریخ تعیین شده و ارسال نامه به گروه هدف جهت شرکت در پیش آزمون و پس آزمون و شرکت در دوره ها

نظارت به برگزاری صحیح دوره ها طبق دستورالعمل و شرکت کنندگان و پذیرایی و اطلاع گروه هدف

ارسال مستندات دوره ها به معاونت جهت تایید و بایگانی دوره ها توسط دانشگاه

دریافت  نامه آزمون های  غیر حضوری از دانشگاه و ارسال طی نامه به تمامی پرسنل

 

شرح وظایف کمیته تقدیر و تشکر

 

دریافت نامه های درخواست تقدیر و تشکر به مناسبت های مختلف از مراکز و واحد های ستادی

مذاکره با مدیریت و تایید نهایی و  همکاری با سمعی بصری در مورد تهیه  متن

درخواست برگه ابر و باد و کاور

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن