• تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 12:00
  • بازدید : 41
  • تعداد بازدیدکننده : 35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مصاحبه مدیر شبکه به مناسبت 12 تیر سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور

-خانم دکتر برنامه های شبکه بهداشت و درمان شمیرانات با محوریت عملکرد واحد معاونت غذا و دارو  را به مناسبت 12 تیر توضیح دهید:

 با سلام

"همان طور که قبلا هم تاکید کرده ام  12 تیر ماه روز ویژه در مساله مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور می باشد که بایستی از فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری(مدظله) برای  به عنوان برهان قاطع به منظور اثر بخشی اقدامات در دستیابی به اهداف تعیین شده برای مبارزه با این پدیده استفاده کرده و باتوجه به فعالیت های شبکه مساله پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم قاچاق اقلام سلامت محور همواره جز اولویت های اصلی شبکه بوده و همه تلاش ها در زمینه افزایش سطح آموزشی، فرهنگی و آگاهی مردم منطقه تحت پوشش و تعامل و همکاری با سازمان ها می باشد و در طول ایام سال این مهم باید تعمیم داده شود ."

.

خانم دکتر آیا فعالیت های مرتبط با مساله گرامیداشت سالروز 12 تیر ماه را قابل اشاعه در طول سال  خواهد بود؟

مساله پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در شرایط  مختلف جز اهداف اصلی و برنامه های اساسی شبکه بوده و پیگیری مصوبه های کمیته ها، تعامل و همکاری با سایر سازمان های کاشف به خوبی انجام شده است و سعی شده  همواره تمام فعالیت های ویژه مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور این شبکه مطابق با بندهای فرمان 8 ماده ای متناسب با تظرفیت های این سازمان باشد.

-خانم دکتر دستیابی به برنامه های مورد نظرتان را چگونه ارزیابی می کنید؟

استفاده حداکثری از ظرفیت های واحد معاونت غذا و دارو شبکه و ارتقای سطح تعامل با سایر سازمان ها در حال حاضر در سطح مناسبی می باشد و با توجه به بازخورد نتایج فعالیت ها  و پیگیری فعالیت های انجام شده می توان برنامه ریزی برای اثر بخشی اقدامات را محکم برداشت و مسلما از هر فرصت، ظرفیتی و توانایی به بهترین شکل ممکن باید استفاده شود.

-خانم دکتر چقدر اهمیت فعالیت های واحد معاونت غذا و دارو  شبکه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور را مناسب قلمداد می کنید؟

مسلما با همدلی انتخاب نگرش هوشمندانه و مطابق با داشته های شبکه می توان به طور قطع نتایج درخشان حاصل از فعالیت ها را مشاهده نمود. شبکه بهداشت به عنوان نماینده دانشگاه در منطقه تحت پوشش شبکه همه تلاش خود را برای استفاده حداکثری از همه امکانات سمعی بصری، نیروی انسانی، آموزش و تعامل با سازمان ها به منظور رسیدن به هدف نهایی که همان ارائه خدمات شایسته و ارتقای سطح سلامتی مردم منطقه تحت پوشش شبکه می باشد به کار می گیرد.

-خانم دکتر درباره فعالیت های فرهنگی و آموزشی شبکه درباره و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محوردر منطقه تحت پوشش توضیح دهید ؟

از جمله این فعالیت ها می توان به توزیع پمفلت های آموزشی و برنامه ریزی برای انجام بازدیدهای نظارتی و آموزشی توسط واحد معاونت غذا و دارو، اطلاع رسانی در سایت شبکه، برگزاری دوره های آموزشی ویژه قاچاق اقلام سلامت محور و تهیه فیلم آموزشی که به تشریح اهداف پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور توسط اینجانب، مسئول مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی شبکه می پردازد و مطالب آموزشی شامل قوانین قاچاق نرم افزار تی تک و ... به طور کامل و میدانی در آن توضیح داده می شود و همچنین مطابق با مصوبه های کمیته قراردادن محتوای آموزشی لازم در اختیار سازمان ها به منظور بهره برداری مقتضی اشاره کرد.

و سخن آخر:

دیدگاه اینجانب و شبکه بهداشت و درمان شمیرانات همواره این است که مساله سالروز 12 تیر ماه یه عنوان برهان قاطع در موضوع مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در نظر گرفته شود و این موضوع مهم در عملکرد و فرایندهای شبکه همواره لحاظ  گردد و همه ساله باید به این مقوله مهم بیشتر توجه شود.

  • گروه خبری : اخبار,آرشیو
  • گروه خبری : 144051
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن