• تاریخ انتشار : 1400/11/10 - 13:42
  • بازدید : 45
  • تعداد بازدیدکننده : 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرخک مثبت

اقدامات انجام شده در مورد گزارش یک مورد سرخک مثبت در محدوده شمیرانات

در پی گزارش فوری تلفنی از سوی واحد بیماریهای

در پی گزارش فوری تلفنی از سوی  واحد  بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن معاونت امور بهداشتی دانشگاه مبنی بر یک مورد تایید شده آزمایشگاهی سرخک در محدوده شمیرانات اقداماتی  لازم انجام شد. 

پیرو تماس تلفنی کارشناس معاونت، پرسنل کشیک بیماری های شبکه تلفنی با فرد مبتلا  در مورد  اطلاعات اصلی و نحوه شروع بیماری صحبت و گزارش را به مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار معاونت اعلام کرد.  تیم بیماری های واگیر شبکه به آدرس مورد مثبت سرخک که یک  کودک 4 ساله تبعه افغانستان بود ،  پس از  گرفتن تاریخچه ورود به کشور اقدامات  زیر انجام شد:

1. سابقه ایمنسازی پدر و مادر و هردو فرزند کامل است و کارت های واکسن خود را در افغانستان جا گذاشته اند.

2. در تاریخ  03/11/1400 هردو کودک با علائم تب و اسهال به بیمارستان کودکان مفید تهران مراجعه و بستری شده و ضمن انجام آزمایش  با نظر متخصص اطفال مرخص و حالشان عمومی خوب بوده و علائم خاصی ندارند.

3.این خانواده  مهمان خارجی و سابقه سفر به خارج تهران یا منزل اقوام نداشته اند .

4.سایر کارکنان این ساختمان که واقع یکی از محلات شمیران است  هیچ گونه علائم و شکایتی ندارند

5.ضمن ارائه آموزشهای بهداشتی به پدر و مادر خانواده که هیچگونه علامتی نداشته اند برای  ایمنسازی واکسن MMRتزریق و توصیه شد بعد از دو هفته کودکان برای بررسی به شبکه بهداشت و درمان شمیرانات مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است این خانواده در تاریخ 07/06/1400 با حمله طالبان به شهر هرات دیار خود را ترک نموده و از مرز خاش – زاهدان  به صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند.

  • گروه خبری : اخبار مرکز ,اخبار مراکز تابعه,اخبار,آرشیو
  • گروه خبری : 113383
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن