• تاریخ انتشار : 1402/02/20 - 13:53
  • بازدید : 187
  • تعداد بازدیدکننده : 168
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید نمایندگان یونیسف از ارائه خدمات تغذیه ای در منطقه رودبار قصران

در روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه 1402خانم دکتر گرگ (مشاوره منطقه ای یونیسف در تغذیه) ،خانم دکتر عظمتی(کارشناس دفتر یونیسف در ایران) و آقای دکتر اسماعیل زاده(مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی) از اجرای برنامه های تغذیه در مرکز خدمات جامع سلامت فشم و خانه بهداشت آهار بازدید کردند.

در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شبانه روزی فشم از تمامی واحدها نظیر مراقبین سلامت(مدارس ،پیشگیری و مبارزه با بیماریها ،بهداشت مادر و کودک ، واکسیناسیون ،مامایی ) ،بهداشت روان ،بهداشت محیط و حرفه ای ، تغذیه و دهان و دندان ، تیم سلامت ، داروخانه ، تزریقات ، واحد هاری ، آزمایشگاه و کلاسهای آمادگی زایمان بازدید شد. در هر واحد کارشناس برنامه به شرح مبسوطی از خدمات ارائه شده برای طیف وسیع ایرانی و غیرایرانی مقیم در منطقه رودبار قصران پرداخت. با توجه به هدف بازدید که بررسی وضعیت تغذیه ای بود در مورد مکمل های تغذیه ای برای مادران باردار، نوزادان ، کودکان ، نوجوانان ،جوانان ، میانسالان و سالمندان و رژیم های غذایی درمانی که به رایگان در اختیار گروههای فوق  قرار می گیرد؛روند ارجاع سطح یک و سطح دو صحبت شد. در ادامه بازدید از خانه بهداشت آهار علیرضا علی رمضانی و ندامیرزا فشمی زوج بهورز از فعالیتهای انجام شده در خانه بهداشت صحبت کردند. با توجه به وسعت فعالیت بهورزان ،عملکرد مطلوب این خانه بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت. خانم دکتر گرگ در سخنانی ضمن تشکر از خدمات انجام شده اظهار داشت : "از ابتدای بازدید تا بحال خدمات صادقانه و دلسوزانه پرسنل بهداشت شمیرانات مشخص بوده و نکته مهم این است که با توجه به جمعیت بالای اتباع منطقه در ارائه خدمات بین مردم هیچگونه تفاوتی دیده نمی شود و  عمده دغدغه پرسنل عدم همکاری  اتباع در پیگیری روند درمانشان است و این قابل تقدیر است."

دکتر اسماعیل زاده نیز این حجم از خدمات با کیفیت در دورترین روستاهای تحت پوشش شبکه را نقطه قوت بهداشت ایران دانست و از پرسنل تشکر نمود.

لازم به ذکر است سرپرست شبکه ، مدیر گروه تغذیه معاونت امور بهداشتی و کارشناس مسئولان واحدهای گسترش و تغذیه شبکه در این بازدید ،نمایندگان یونیسف و وزارت متبوع را همراهی می کردند.

  • گروه خبری : اخبار,آرشیو
  • گروه خبری : 126284
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن