• تاریخ انتشار : 1401/01/21 - 11:13
  • بازدید : 30
  • تعداد بازدیدکننده : 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور رئیس محترم دانشگاه دو پروژه افتتاح و یک پروژه احداث کلنگ زنی در منطقه تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات شد.

در روز یکشنبه 1401/01/21 با حضور دکتر زالی و معاون امور بهداشتی دانشگاه مرکز مهارت آموزی دربند و مرکز خدمات جامع سلامت شهری چیذر افتتاح و پروژه اخداث ساخت ساختمان ستاد جدید شبکه در ازگل کلنگ زنی شدند.

یکی از ارکان نظام سلامت نیروی انسانی ماهر است

 

یکی از ارکان نظام سلامت نیروی انسانی ماهر است. بهورزان ،مراقبان سلامت و پزشکان ارئه دهندگان خدمات اولیه بهداشتی (PHC) هستند و در این راستا گذراندن مهارتهای اعلام شده از سوی وزارت متبوع به صورت اختصاصی لازم  می باشد. با هماهنگی واحدهای فنی ستادشبکه بهداشت و درمان شمیرانات مهارتهای مورد نیاز احصا و برای تهیه کوریکولوم آموزشی مرتبط برنامه ریزی شد و هفت جایگاه در قالب برنامه های نوزادان ،کودکان ، سالمندان ،میانسالان ، تغذیه ، بهداشت مدارس ، دهان و دندان ، بیماریهای واگیر و غیر واگیر  و باروری سالم در مرکز مهارت آموزی به متراژ130 متر  طراحی شد. این پروژه برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مرحله اجرا درآمد. لازم به ذکر است بازسازی مکان توسط یکی از خیرین سلامت منطقه و هزینه تجهیز با جدیدترین وسایل آموزشی پزشکی توسط معاونت امور بهداشتی تامین شده است. با توجه به شیوع بیماری کووید-19 شروع کلاسها با تاخیر و از دی ماه سال گذشته بوده است که اولین کارگاهها با عنوان احیای قلبی ریوی نوزادان و کودکان برای گروههای هدف پزشک و مراقب سلامت برگزار شد.

رئیس دانشگاه ضمن بازدید و ابراز خرسندی از راه اندازی این مکان آموزشی ، آموزش گروههای هدف را در پیشگیری و کنترل بیماریهای مختلف تاثیر گذار و ولازم دانست.

در ادامه ایشان مرکز خدمات جامع سلامت چیذر را افتتاح نمود. این مرکز پس از بازسازی کامل توسط خیرسلامت اقای هاشمی علیا  با استانداردهای جدید باهزینه حدود چهار میلیارد تومان تجهیز و بهره برداری شده است . همچنین کلنگ زنی ساختمان شبکه در زمین 2000متری  اهدایی توسط خیرین سلامت مرحومان ابوالقاسم ازگلی و دکتر طلوعی نیز  انجام شد. شایان ذکر است در این بازدیدها دکتر سهرابی  ودکتر جانبازی  رئیس دانشگاه را همراهی می کردند.


  • گروه خبری : اخبار مرکز ,اخبار مراکز تابعه,اخبار,آرشیو
  • گروه خبری : 115298
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن